Schade door Phishing mail voorkomen – Met alléén techniek kom je er niet

Schade door Phishing mail voorkomen – Met alléén techniek kom je er niet

14-3-2017 - Aces introduceert een 3 in 1 programma waarbij gebruikers zowel getest, getraind als geanalyseerd worden.

null
Training resultaat

Alle organisaties krijgen ze elke dag weer, grote aantallen ongewenste e-mails. Een deel is redelijk onschuldig, het minder onschuldige deel is echter een grote bedreiging voor jouw organisatie. Denk hierbij aan mails die als doel hebben om jou informatie te ontfutselen of zelfs de toegang tot je data onmogelijk willen maken zoals ransomware.

Organisaties proberen zich door inzet van nieuwe beveiligingstechnologie zo adequaat mogelijk te wapenen tegen deze bedreigingen. Dat lukt echter nooit helemaal. De reden hiervan is dat het een wedloop is tussen de beveiligingssystemen en internet criminelen. De internet criminelen zijn steeds creatiever en de fabrikanten van beveiligingssystemen doen hun best om snel op nieuwe bedreigingen te reageren. Helaas moeten we ook constateren dat de techniek altijd achter de feiten aanloopt.

Het is een feit is dat de gebruikers in elke organisatie de laatste defensielinie zijn. Zij bepalen uiteindelijk waar ze wel of waar ze niet op klikken. Door je gebruikers goed te trainen creëer je bewustzijn en dit voorkomt dan weer heel veel schade.

Om gebruikers meer bewust te maken van hun handelingen worden er op grote schaal Security Awareness trainingen aangeboden. Wij zijn van mening dat alleen trainen niet voldoende is. De door ons gebruikte methode voorziet naast training ook in het regelmatig testen van je gebruikers en het analyseren van de resultaten hiervan. Er wordt dus i.p.v. alleen een training een compleet Security Awareness programma aangeboden

Door dit op regelmatige basis te doen zorg je ervoor dat gebruikers scherp blijven en veel minder klikken op de zogenaamde “foute e-mails”. De resultaten van deze test kun je analyseren. Binnen de tool heb je exact inzichtelijk wie waar op klikt en eventueel (persoonlijke ) gegevens achter laat zonder dat dit eigenlijk de bedoeling was.
Indien nodig kun je daarna, op basis van de resultaten, specifieke trainingsprogramma’s samenstellen.  Hierdoor ontstaat meer awareness en de kans op verkeerd klikken, en dus schade ontstaat, steeds kleiner wordt. Gebruikers die met regelmaat getraind en worden “getest” zijn  zich vele male bewuster waardoor het percentage “foute klikken” sterk afneemt.

De kracht van herhaling: Wij bieden dit programma aan voor een periode van een jaar waardoor er structureel een lagere kans op datalekken, verstoringen en dataverlies gerealiseerd wordt.

Wilt u inzicht hebben in hoe uw gebruikers omgaan met dit soort mail? Wij bieden u kosteloos een test om u dit inzicht te verschaffen.

Neem bij interesse contact op met de verkoop afdeling van Aces via telefoonnummer 040 – 264 53 00 of laat via de onderstaande velden een bericht achter.

Geen Commentaar

Sorry, het reactieformulier is gesloten op dit moment.

×