De manier van werken verandert. We werken steeds meer buiten de traditionele kantoortijden en vanuit thuis. Voor IT Beheerafdelingen is het, juist op die momenten, steeds moeilijker om deze medewerkers te ondersteunen. Dit leidt tot veel frustraties aan de gebruikerskant.
Door een selfservice mogelijkheid aan te bieden aan gebruikers kan de medewerker de benodigde ondersteuning wel krijgen ook als IT beheer eventueel niet bereikbaar is.
Wij creëren deze selfservice mogelijkheden door het product Ivanti Identity Director in te zetten.
De ondersteuning die aangeboden kan worden kan heel divers zijn. Enkele voorbeelden hiervan zijn een wachtwoord reset, het automatisch aanmaken van een nieuwe collega en het aanvragen van applicaties. Dit zijn allemaal IT gerelateerde oplossingen. Het is echter ook mogelijk om andere verzoeken hierin op te nemen waarbij gedacht kan worden aan zaken op facilitair gebied. Het is heel eenvoudig om via de selfservice portal een proces in te regelen om iets aan te vragen of te reserveren.
Al deze verzoeken worden middels vaste processen en indien gewenst via een werkstroom afgewerkt. Organisaties kunnen dus zelf bepalen wat een medewerker helemaal zelf kan of waarvoor middels een goedkeuringsproces eventueel nog een of meerdere mensen akkoord op moeten geven. De organisatie kan dit geheel naar eigen wens vormgeven waarbij het opgestelde beleid toegepast kan worden.
De oplossing voorziet ook in de mogelijkheid om te koppelen aan externe gegevens. Door bijvoorbeeld een koppeling te realiseren met de HRM database kunnen processen voor het automatisch aanmaken en deactiveren van gebruikers in meerdere systemen gestart worden zonder tussenkomst van IT beheerders.
De grote voordelen van deze oplossing gebaseerd op Ivanti Identity Director zijn:
Uiteindelijk kan men concluderen dat met deze oplossing de kwaliteit verhoogd wordt en de kosten verlaagd worden. Dit zijn voordelen die elke organisatie wil behalen.